Zarząd Oddziału Okręgowego
Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów
Policyjnych w Słupsku
Jesteś tutaj Region Gdański    /     ARCHIWUM    /     Wycieczka integracyjna Koła SEiRP Kościerzyna –Biskupin - Gniezno    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Siedziba: Słupsk ul. Reymonta /komisariat Policji/ wejście od ulicy A.Mickiewicza, Tel.: 47 7420412, E-mail: emeryci.slupsk@hotmail.com

Wycieczka integracyjna Koła SEiRP Kościerzyna –Biskupin - Gniezno

W dniu 13 czerwca 2015 r. Zarząd Koła Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów Policyjnych w Kościerzynie zorganizował dla członków Koła oraz rodzin wycieczkę krajoznawczą do Biskupina i Gniezna .W wycieczce uczestniczyło 39 osób w tym dwie osoby z ZEiRP RP Koło w Kościerzynie .
Przed godziną 10.00 po ponad 3 godzinnej podróży autokarem przybyliśmy do Biskupina – Rezerwatu Archeologicznego. Na miejscu korzystając z pomocy przewodnika poznaliśmy historię powstałego sprzed ponad 2700 lat osiedla obronnego kultury łużyckiej zbudowanego na podmokłym półwyspie. Zwiedzając wrażenie robiły zrekonstruowane obiekty osiedla obronnego, wnętrza domostw oraz osada wraz z warsztatami rzemieślniczymi gdzie była możliwość nabycia pamiątkowych ozdób, monet, wyrobów wikliniarskich itp.
Po kilkugodzinnym pobycie w Biskupinie udaliśmy się do Gniezna celem dalszego zwiedzania. Po przybyciu do pierwszej stolicy Polski na początku celem regeneracji sił do dalszego zwiedzania udaliśmy się na obiad, po którym oczekiwał nas przewodniki. Zwiedzanie miasta zbudowanego na siedmiu wzgórzach rozpoczęliśmy od poznania jego ponad 1000 letniej historii i życia jego mieszkańców. Zachowana architektura budownictwa miejskiego – kościoły, domy, ulice i place wskazywała na zachodzące zmiany na przestrzeni wieków oraz można było poczuć ducha słowiańskich korzeni bijących z tego miejsca. Obowiązkowo zwiedziliśmy Bazylikę Archidiecezjalną ze słynnymi „Drzwiami Gnieźnieńskimi". Finałem naszego pobyt w pierwszej stolicy Polski było zwiedzanie Muzeum Początków Państwa Polskiego w którym mogliśmy zobaczyć film oraz ciekawe eksponaty związane z historią Polski od pradziejów do XIV wieku.
Około godz. 21.00 po całodziennej wyprawie pełni wrażeń i zadowolenia z mijającego dnia wróciliśmy do Kościerzyny. Pogoda oczywiście jak zawsze nam dopisała.