Regulamin działania
Komisji d/s Organizacji Pożytku Publicznego (OPP) Zarządu Głównego SE i RP
§ 1
Komisja ds. Organizacji Pożytku Publicznego, zwana dalej Komisją, działająca w składzie:
1. Przewodniczący Komisji
2. Z-ca przewodniczącego,
3. Członek – sekretarz,
4. Członkowie, w liczbie określonej uchwałą Zarządu Głównego o powołaniu Komisji ds. OPP,
koordynuje całokształtem działań związanych z wykorzystaniem środków finansowych Stowarzyszenia pochodzących z 1% odpisu od podatku dochodowego od osób fizycznych, ewidencjonowanych na wyodrębnionym koncie Zarządu Głównego SE i RP a w szczególności przyjmuje, analizuje i opiniuje wnioski w sprawie udzielenia pomocy zgodnie z wymogami określonymi w kryteriach, trybie i zasadach przydzielania pomocy finansowej.
Ponadto do zakresu zadań Komisji ds. OPP należy:
a/ dbanie o terminowe publikowanie wymaganych sprawozdań w internetowej bazie sprawozdań Departamentu Pożytku Publicznego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz o publikowanie tychże na stronie internetowej SE i RP,
b/ realizowanie sprawozdawczości merytorycznej na potrzeby Zarządu Głównego SE i RP,
c/ przedkładanie władzom Stowarzyszenia wniosków organizacyjnych i innych wniosków w sprawach dotyczących OPP,
d/ opracowywanie programów o zasięgu krajowym mających na celu propagowanie Organizacji Pożytku Publicznego w ramach SE i RP a także poza jego strukturami,
e/ wykorzystanie środków masowego przekazu do popularyzowania idei Organizacji Pożytku Publicznego jako jednej z form działalności Stowarzyszenia,
f/ bieżące analizowanie regulacji prawnych dotyczących Organizacji Pożytku Publicznego, pod kątem dostosowania działalności Stowarzyszenia do określonych wymogów.
§ 2
Członkowie Komisji odbywają posiedzenia w wyznaczonych przez siebie terminach, jednak nie rzadziej jak raz na kwartał a w razie potrzeby częściej, w miarę napływu określonej ilości wniosków o pomoc finansową.
Posiedzenia Komisji zwołuje przewodniczący lub jego zastępca z 14 dniowym wyprzedzeniem albo na wniosek Zarządu Głównego, względnie jego Prezydium zgłoszony z takim samym wyprzedzeniem.
W uzasadnionych przypadkach uzgodnienie opinii członków Komisji co do rozpatrywanych wniosków może się odbywać przy wykorzystaniu łączności internetowej lub telefonicznej, co należy udokumentować w formie notatki urzędowej lub w inny sposób a następnie zastosować formę przewidzianą w kryteriach, trybie i zasadach, stanowiących Załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu.
§ 3
Komisja prowadzi dokumentację ze swojej działalności a w szczególności:
1. Rejestr wpływających wniosków i załączników do nich.
2. Protokoły z posiedzeń Komisji.
3. Protokoły z posiedzeń Prezydium ZG, w których uczestniczyli przedstawiciele Komisji.
4. Sprawozdania z działalności OPP na użytek Zarządu Głównego i Ministerstwa Pracy i Polityki społecznej.
§ 4
Komisja przy realizacji swoich zadań może korzystać z opinii księgowości i Zespołu Prawnego Komisji Prawno-Statutowej ZG SE i RP.
§ 5
Kryteria, tryb i zasady przydzielania pomocy finansowej ze środków pochodzących z 1 % odpisu od podatku dochodowego od osób fizycznych określa załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu.
§ 6
Wzór wniosku o przyznanie pomocy finansowej stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
§ 7
Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Zarząd Główny/§ 29 pkt. 7 Statutu Stowarzyszenia/.
§ 8
Traci moc Regulamin Zespołu OPP wprowadzony Uchwałą Nr 28/ 2012 Zarządu Głównego z dnia 21.12.2012 r.